tirsdag den 23. november 2010

nu har jeg set det med

Jeg blev sur i dag. Jeg blev ked af det, sur og rasende over at nogle mennesker kan være så inkompetente, intolerante og helt igennem ubehagelige.
Jeg læste i dag en artikel i Politiken om en 52-årig dame, der var blevet indlagt på et hospital og derefter nægtet at blive behandler af den læge, der nu skulle behandle hende, af den eneste grund at lægen bar tørklæde. Damen var overbevist om at "Selv om hun smilede, og jeg ikke havde nogen grund til at tvivle på hendes faglige ekspertise, så frygtede jeg, at hun ville give mig en dårligere behandling. Ud fra hendes forestilling er jeg vantro, og ifølge Koranen har jeg slet ikke ret til at være på denne jord. Desuden vidste hun jo, at jeg opfattede hende som undertrykt. Det var så forfærdeligt, jeg troede faktisk, at jeg skulle dø". Derudover for hun også sagt at islam er en ideologi, og at det burde være forbudt at bære religiøse symboler indenfor hospitalsvæsenet, som fx tørklæder og hagekors (alle ved da at nazisme er en religion, det er klart!) - en holdning som hun deler med Dansk Folkeparti, som hun iøvrigt er medlem af.
Herefter påstår hun så at hun pga. denne oplevelse (det skal tilføjes at den stakkels kvinde imod sin vilje måtte lade sig undersøge af den muslimske kvinde) blev udsat for psykisk tortur.
Hun afslutter dog hele interviewet med manér og siger: "Jeg ville heller ikke bryde mig om at blive undersøgt at en læge med hagekors om halsen, så det har altså intet med hudfarve at gøre. Jeg har faktisk engang været kæreste med en neger".
Hvem havde da også troet hun var racist?

Ingen kommentarer: