lørdag den 3. april 2010

GG u r my bitch ->4 ever

Kære læser, har du nogensinde fældet en tåre, mens du så en serie? Hvis ikke, bliver dette en indlæg være dybt intetsigende, altså sådan minimalt berigende. Det er det måske også hvis man har, men jeg har tømmermænd og søvnmangel og det her er det eneste fornuftige jeg kan finde på at lave uden at rippe køkkenet for salt.

Jeg har her inden for det sidste års tid, fundet en ny passion; tv-serier på nettet. Det kan slet ikke få hold. Det er verrücht. Først var det div. satiriske serier der blev som en elsker for mig i adskillelige måneder. Men desværre begyndte den satiriske bølge af galskab at sætte sine præg. Fx når man begyndte at fyre dybt interne jokes af i offentligheden, som kun dem som har set samtlige 67 mandrilafsnit kan forstå. Det var bare som om at folk ikke kunne se det sjove i begrebet "kat af svesker".
Jeg måtte finde en ny serie, der kunne agere voldtægtsoffer for mine øjne.
Jeg var vidt omkring. Gennemsøgte fx dr og sputnik.dk for spændende indhold, men uden held. Jeg prøvede endda realityshows, men det var sgu for plat og corny.

Min kære veninde sendte mig så et kækt link til 90210 -de NYE afsnit.
Det tog noget tid før at jeg overhovedet gad at åbne linket, for jeg havde en naturlig skepsis over for alt der starter med b og slutter med everlyhills.. Men altså, en dag klikkede jeg på linket og en ny fetish (staves?) var født. Aldrig har intriger og kliché-teenagegraviditeter været så lækkert at kigge på.

Efter at have vold-set samtlige offentliggjorte episoder, sendte min kære veninde endnu et link til denne serie. Ja, jeg tænkte det samme som du, da jeg hørte om serien.. Jeg følte mig ganske enkelt hævet højt over sådan noget soap opera-fis. Men jeg begyndte alligevel, med en vis tilbagelænet holdning på serien. Lidt efter lidt lærte jeg seriens karakterer at kende, pludselig fanget jeg mig selv i et univers bestående af min fucking computerskærm, en sofa og en kop kaffe i alle mine ledige stunder. Det var lidt som den kendte historie om hvordan man ligeså langsomt fandt ud af at denne lidt kedelige fyr,man var begyndt at date, faktisk var éns true love og pludselig den der føder ens børn.
Altså jeg havde fundet SERIEN. Den serie har alt; Rigdom skønhed, dyrt tøj, og fyr og to-go-kaffe i spandevis. Alt det den almindelige gennemsnits dansker truly lever for. Men i modsætning af 90210, er denne serie ikke fanget i moralens klamme greb, men alkohol, stoffer, sex, mobning, 3-kanter osv flyder rundt i samme pool som alle de smukke unge mennesker.
Det er selvfølgelig Gossip Girl jeg tænker på.

Gossip Girl - dette indlæg er dedikeret til dig. Du gjorde min vinter til en fest. Jeg har grinet, grædt og råbt med dig. Du har givet mig det drama, som jeg egentlig selv går og tumler med i my real life, i en mere sexet, glamourøs udgave. Det er desværre slut nu og jeg må undvære S, B og alle de andre i en tid og jeg må vende tilbage til at være en fattig, blegfed dansker, med intet andet end et velfungerende socialliv og leverpostej mellem tænderne.
Men jeg lover at jeg vender tilbage foran computeren til næste sæson.
For Gossip Girl - U R MY BITCH ..4EVER.

xoxo Thea <3





Ingen kommentarer: