torsdag den 8. april 2010

Min vådeste drøm er foret med sedler.

Åh Penge. Penge er et vidt begreb, vis betydning har en verden til forskel afhængig af hvem man taler med. Penge er muligheder, men også begrænsninger. Det er som alt andet i verden: Jo flere man har af dem, jo mindre betydning for de. Det er jo en last. Ligesom kaffe, sprut, stoffer. Det er vel et slags drug.

I min idealistiske verden skulle penge ikke have nogen betydning. Det idealistiske menneske tager hvad vedkommende har brug for, for at leve et sundt og godt liv -og så ikke mere. Men den verden er meget langt fra min verden i mig. Jeg lever i den vestlige verden og materialisternes tidsalder. Og jeg har det sgu meget godt i denne verden, indånder den tunge dunst af kolde kontanter hver dag. Jeg er født ind i grådighed.  Jeg har det så fucking godt i mit lille trygge samfund, hvem der bare var i mine pengeforede sko.!

Jo, Verden ville være et bedre sted at være, hvis alle rendte rundt som tibetanske munke og levede et spartansk og roligt liv i harmoni, uden miljø-ødelæggende,motordrevne vogne og masseproduktion. Men forhelvede, det er sgu sjovere at tage en smuk kjole på og alt hvad der hører sig til og cruise rundt i en ferrari, end en skidengul kutte på og plante en rødbede i haven.

Jeg har ingen penge. Og derfor optager penge mig meget. Jamen altså, jeg tror helt ærligt at jeg ville sælge min mor for en macbook, og min højre arm for en Roskildebillet, og min sjæl for et kørekort. Men disse herligheder bliver nok aldrig andet end en våd drøm, for jeg er på røven. Jeg står allerede i gæld til navlen, til mine forældre.. Great start. Jeg er ikke engang fyldt 18. Det er helt i hundene. Jeg har det virkeligt hårdt. I al den velstand jeg står i, bliver jeg jo nødt til at finde på nogen problemer at beskæftige min hjerne med. Mere vil have mere, og jeg vil have flere penge.

Ingen kommentarer: